Newcastle, az Észak csillaga!

Irány az Észak-Anglia gyöngyszeme, Newcastle, ahol a történelem és a modernitás keveredik! Miután leléptünk a vonatról a lenyűgöző Central Stationről, máris rabul ejtett a város pezsgő atmoszférája.

Első utunk a híres-nevezetes Tyne hídra vezetett, amely a folyó két partját köti össze. A látvány egyszerűen lélegzetelállító a város látképével a háttérben. A hídon sétálva szemtanúi lehettünk a nyüzsgő hajósforgalomnak, és élveztük a friss tengeri szellőt.

Innen sétáltunk tovább a Newcastle-i várhoz, amely a város történelmének egyik ékköve. A Normannok által épített, majd az idők során számos alkalommal átépített vár mára egy lenyűgöző erődítmény, amely a városra néz le. A vár felfedezése után ellátogattunk a Székesegyházhoz, egy gyönyörű gótikus templomhoz, amely a város egyik legfontosabb látványossága.

• Tudtad?

Newcastle büszkén viseli az "Észak csillaga" becenevet, utalva az északi fekvésére és az Egyesült Királyság ipari szívében betöltött történelmi szerepére.

• Természetesen nem hagyhattuk ki Newcastle híres pubjait és éjszakai életét sem. A város hemzseg a hangulatos kocsmáktól és bároktól, ahol a helyiek és a turisták szívesen töltik az időt egy pohár sör vagy cider mellett. Mivelszeretünk új helyeket felfedezni, a híres Bigg Marketre látogattunk el, ahol többek között megnéztük az ikonikus The Crown Posthouse-t, amely az egyik legrégebbi pub a városban.

De nemcsak a város éjszakai élete nyűgözött le, hanem a helyiek kedvessége és vendégszeretete is. Mindenki, akivel találkoztunk, szívesen segített, és megosztotta a városról szóló érdekes történeteket.

Akár a történelem, az építészet, a kultúra vagy az éjszakai élet szerelmese vagy, Newcastle garantáltan lenyűgöz majd. Ez az Észak csillaga, amely ragyog a történelem és a modernitás fényében!

Búcsúzó gondolatok: Ha még nem voltál Newcastle-ben, akkor feltétlenül tedd fel a bakancslistádra! Ez egy olyan város, amely minden érzékedet megmozgatja, és emlékeket szerezhetsz, amelyek egy életen át elkísérnek majd.